Wednesday, January 4, 2012

0

Saat magikal bersama LipIce

che'q na bukan kaki bersolek, kalau sentuh bab make up ni, che'q na angkat bendera putih dan kibar tinggi-tinggi. nak conteng menconteng muka ni bukan talent che'q na. tapi mujur ada LipIce ni.

mula-mula kenal dengan LipIce ni masa zaman study dulu-dulu. ada seorang akak classmate ni yang introduce dekat che'q na. bibir akak tu perghh! mogel eh mungil, berkilat-kilat dan yang best nya colour bibir dia sesuai dengan kulit muka dia yang putih gebu. che'q na pun merisik-risik dan bertanya tentang rahsia, sekali dia tarik keluar sebatang pensil eh bukan sebatang lipstik. 

"La, lipstik jer ker?" tu soalan yang che'q na tanya.

"Bukan lipstik la" dia kibar laju-laju tangan depan muka che'q na.

"Ni LipIce sheer colour namanya, benda ni ada kuasa magik" akak tu buat muka misteri. che'q na dah jatuh rahang. Biar betik!

"LipIce sheer colour ni kalau pakai kat bibir warna merah nya ikut warna bibir. merah bibir setiap orang berbeza sebab ikut darah masing-masing" time akak tu terangkan memang serious gila muka dia. che'q na pun fokus habis la masa tu. 

"Nah, try la" dia hulur LipIce. 

Mula-mula che'q na ragu-ragu nak cuba. che'q na fikir kat dalam kepala, LipIce ni selesa tak untuk bibir? Melekit tak kalau guna? sama tak macam lipstik yang boleh buatkan che'q na rasa tebal dan panas bibir? dan yang paling haru boleh ke tak buatkan bibir che'q na menggelupas?

pikir punya pikir, akhirnya che'q na cuba juga lepas akak tu bagi jaminan yang che'q na confirm 100% akan rasa selesa dan puas hati kalau pakai. lepas calit dan tunggu beberapa minit, bibir che'q na bertukar dari merah biasa ke merah yang lebih cantik. 

wa! serious tak tipu, memang LipIce ni selesa di pakai dan tak melekit, tebal atau pun panas. seolah-olah kita tak pakai apa-apa pun *jgn pikir lain, bukan nya tak pakai baju tau  . Dan esok nya tanpa ada rasa kesabaran yang tinggi, che'q na serbu Watson dan cari LipIce sheer colour ni.

sehingga la sekarang, che'q na masih setia dengan LipIce sebab sesuai untuk jenis orang yang macam che'q na ni, yang ringkas dan tak reti langsung nak warna-warna kan muka. mudah jer, asal tengok muka suram jer, tarik jer LipIce sheer colour calitkan dekat bibir dan seperti magik ia nya merubah keseluruhan muka. tak perlu eyeshadow, blusher, lipstick, dan sekaum dengan nya.

0 comments:

Post a Comment