Monday, September 5, 2011

0

Raya 2011

Seminggu sudah berlalu, tapi tak lambat sangat nak ucap kan "Selamat Hari Raya". Malam raya diiringi batuk + selsema & lelah. sungguh mencabar nak tidur pada malam hari. Raya pertama tekak dah tak rasa apa-apa dan hidung sentiasa tersumbat. Makanan yang masuk ke perut sekadar cukup untuk buat alas perut hingga ke petang. 

 Raya pertama Mak, bapak, akak, akak ipar, abang dan anak-anak sedara pegi marhaban keliling kampung, che'q na pukul 11 dah tukar uniform ke t-shirt & short. lepas tu bertungkus lumus kemas dapur yang berkecah dan basuh kain baju yang menimbun. Hampeh!  

Lepas zohor, tukar balik ke baju kurung. tunggu pulak kot-kot ada tetamu yang datang, kang tekezut pulak nampak che'q na melaram dengan short & shirt. Dan malam tu che'q na demam. Alahai!


Tahun ni diteruskan lagi tradisi macam tahun-tahun lepas raya beramai-ramai. Raya ke-empat baru dapat beraya dengan kawan-kawan. Itu pun dalam dok selsema dan batuk. Jenuh nak mengelak sebab tak suka raya malam-malam. Masa terlalu singkat. duduk borak-borak, hua sana, hua sini dah jejak ke angka 12 tengah malam. tapi sebabkan request kawan-kawan dan juga request bakal-bakal bini orang tahun depan nak tak nak kena la juga tayang muka. Yang hampeh sempat lagi dia orang layangkan kad jemputan. layan kan aja la. 

Konon-konon nya nak test market sebab ramai yang cakap che'q na ni muka baru lepas SPM, kot la dapat duit raya, tapi hampeh, kena kutuk je ada la. hahahhaa. 

Raya tahun ni tak ada apa yang special dan best nya, sama je dengan sambutan tahun-tahun lepas. tapi part yang best nya, tahun ni dapat buatkan mak meleleh air mata dan buatkan akak terharu dengan ucapan raya che'q na. Mau tak nya, banyak tu dosa che'q na kat dia orang.

Untuk yang baca dan bakal baca blog che'q na ni,  terutama entry ni, di kesempatan yang ada nak ucapkan "Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin. Kalau ada terkasar bahasa, terlepas bicara, tersasul kata, termerepek entah paper. Ampun dan maaf di pinta". peace! :D


Nota kaki bucuk : ceh! tahun ni tak dapat lagi pegi rumah terbuka.

0 comments:

Post a Comment