Friday, August 19, 2011

0

Susu dan kebaikkannya

Sedang menikmati secawan susu panas yang sangat lazat. Apa? Sorry Che'q na minum guna mug okey bukan botol susu.


'Kalau susah nak tidur minum la susu' mitos ke fakta? okey jawapannya >>>>>>> che'q na pun tak tau. kuikuikui. cer tengok baby, lepas minum susu je tidur. kadang-kadang tengah menyusu pun boleh terlelap. Punya la power susu tu. :p

Tapi base pada pengalaman che'q na sendiri, minum susu 2x sehari membantu che'q na untuk tidur nyenyak pada waktu malam. Selain membantu mengawal pedih ulu hati yang selalu che'q na kena.


Susu ibu adalah susu yang terbaik, ini bukan mitos tapi fakta. Kalau tak percaya tanya cik Zie ~ tahu banyak benda pasal kebaikkan susu ibu, tapi dia tak minum susu. tak caya? ini adalah fakta bukan mitos - opsss jangan marah.


Tapi tak kan kita yang da besar ni nak minum susu ibu pulak jadi susu lembu di hasilkan secara besar-besaran untuk keperluan manusia. Susu lembu dikatakan sihat kerana kandungan protein dan kalsium nya. Ia merupakan sumber baik bagi sejumlah vitamin. Satu hidangan (1 cawan @ 250ml) mengandungi 285mg kalsium.
sumber: mr wikipedia

Ada banyak jugak kebaikkan susu untuk badan kita, terutama nya tentu la untuk pertumbuhan tulang, dapat melindungi sel-sel usus besar, dapat mencegah obesiti di kalangan kanak-kanak dan dapat membantu melawan gout. ada banyak lagi kenbaikkan susu yang boleh di baca dekat sini : keajaibanpenjimatan.


nota kaki bucuk : kalau nak kulit halus mulus macam che'q na try la mandi susu. hahahha..









0 comments:

Post a Comment