Monday, September 5, 2011

0

Percayalah!

AMARAN KERAS : entry kali ni agak jiwang, siapa yang rasa-rasa tak mau muntah ijo jangan baca, kalau degil jugak nak baca lantak pi la kome, che'q na tak mau tanggung kalau jadi apa-apa.. 

Sesekali bagi la chance kat che'q na nak berjiwang-jiwang karat. kuikuikui...

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah di sebalik nya. setiap perbuatan yang kita buat, pasti dapat balasan di kemudian hari. Percaya lah! setelah 7 tahun berlalu, baru la che'q na nampak hikmat disebalik kejadian itu.

 7 tahun che'q na terluka, pedih yang di tinggalkan masih lagi bersisa hingga sekarang. susah sangat nak hilangkan. tapi Alhamdulillah sekarang baru che'q na sedar kenapa "dia" tidak boleh jadi sebahagian dari hidup che'q na.

che'q na buat entry ni bukan niat nak gembira dengan apa yang terjadi. boleh sangat kalau che'q na nak gelak guling-guling atas apa yang berlaku. tapi tak baik lah kita gembira di atas kesedihan orang lain.

demi Allah, che'q na sentiasa mendoakan kebahagiaan mereka sekeluarga. Walau pun hati ini pernah di sakiti dulu, tapi tak terlintas di hati nak porak peranda kan  mereka, nak huru hara kan mereka, nak biarkan anak yang baru lahir membesar tanpa bapa, nak biarkan istri tanpa kertua keluarga. Ya! berdosa menghancurkan kebahagiaan orang lain.

 Manusia hanya mampu merancang tapi Allah yang menentukan. Kebahagiaan mereka tidak berkekalan. kedatangan orang baru dalam hubungan mereka tidak menjamin ikatan yang sah itu terus terjalin. Kata nya orang ke-3 menjadi punca.

che'q na tak boleh nak cakap, apa yang berlaku adalah disebabkan perbuatan yang pernah dia lakukan dulu. che'q na tak boleh nak hukum orang sebab dulu che'q na juga banyak buat silap. Yang che'q na boleh cakap, setiap apa yang berlaku sekarang, pasti ada hikmah ny masa akan datang.

Che’q na harap sangat, hubungan mereka dapat di selamatkan, harap sangat mereka dapat baiki hubungan mereka itu. Harap sangat mereka dapat kekalkan hubungan itu. Dan sangat-sangat berharap mereka dapat menempuh dugaan yang sedang di hadapi sekarang ini,. Amin!


Untuk dia-si suami, semoga dapat membuat keputusan yang betul dan rasional. Untuk si istri jika terjadi sebalik nya, harap sangat semoga dikau tabah menempuh hidup bersama baby. Live must go on. 

Nota kaki bucuk : gembira ke che'q na atas apa yang berlaku?
 

0 comments:

Post a Comment