Thursday, October 27, 2011

1

:: Cepat nya

Tinggal beberapa hari lagi 'dia' akan bergelar isteri orang. *eceh che'q na pulak yang mengira. Makin berseri-seri che'q na tengok tadi. Syukur la akhir nya hari yang di tunggu-tunggu hampir tiba. Banyak dah dugaan yang dia perlu tempuhi untuk menunggu saat ini.

Che'q na juga turut bersyukur melihat seorang lagi insan yang di sayangi bakal menjalani satu lagi farsa kehidupan. Ketika hari yang dinantikan hampir tiba, dia mengalami satu lagi dugaan dari ke'nakalan' nya ketika dulu. Harap nya apa yang orang itu kata kan tidak terjadi. Mintak di jauh kan Ya Allah.


Okey, bagi che'q na sampai sekarang masih tidak percaya. Cepat sangat diri membesar. Dari sekecil-kecil manusia hingga la bergelar seorang anak dara. Masih lagi terbayang-bayang satu persatu kenangan masa dulu. Macam baru semalam jer lalui nya padahal umur dah pertegahan 20-an. Huh! tak percaya.tak percaya.


Kadangkala tertanya dekat diri sendiri. kenapa kita perlu lalui satu lagi farsa kehidupan. Memang tak nak percaya, bila tengok yang dulu nya kita kenal sebagai budak tapi sekarang sudah membesar menggantikan tempat kita suatu masa dahulu. Kadang-kadang hampir terlupa yang kita semakin berisi dan membesar. Rasa nya macam baru jer lepas lalui zaman kanak-kanak. huh! tak sedar diri betul. heheee.

Dalam menjalani kehidupan seharian membuat kan kita lupa,  yang tahun demi tahun sudah berganti. yang dulu nya keanak-anakkan kini sudah menjadi femanin. yang dulu nya single kini dah double, yang dulu nya double kini dah triple. 


toleh kiri toleh kanan, semua orang dah bergerak mencari kehidupan masing-masing. punyai tanggunjawab sendiri. punyai tanggunggan dan bebanan sendiri. itu lah nama nya kehidupan. 

nota kaki bucuk : ececeh... berfalsafah la pulak. ni mesti tak dapat makan coklat sebab tu jadi  ting tong ni. :D

 

1 comments:

ZieSalikan said...

ko kawin ke?

Post a Comment