Sunday, June 6, 2010

0

#tekejut sangat-sangat

sangat-sangat teperanjat. tekejut. tergamam
bila dia buat pengakuan.
sangat-sangat tak sangka.

"Ya, Allah kau selamat kan la sahabat ku dan juga diri ku"

rasa nak nangis, marah, benci, meluat
semua bergabung jadi satu.
last2, che'q na balik umah, menangis!

tak per kalau dia orang betul-betul suka.
go on get married.
tak ada masalah kalau lelaki tu da ada anak isteri.
sebab che'q na tau dia mampu.
tapi jangan buat benda-benda macam tu.

"Ya, Allah, kau lindungi la aku"

"cepat jer balasn yang aku terima.aku kena batuk yang teruk sampai muntah-muntah. sesak dada, xboleh bernafas. 'dia' bawak aku pegi klinik Adham. doktor siap bagi oksigen. tapi aku x le accept. aku muntah kat situ jugak. doktor tak tau nak buat apa, last-last dia suruh aku pg hospital. tapi dalam perjalana, 'dia' berhenti kat tepi, dia mintak maaf banyak-banyak. nangis-nangis.dia kata lepas ni tak buat lagi. aku tak pernah nampak lelaki yang nanagis macam tu sekali. dia baca kan sesuatu, lepas tu dia bagi aku air. terus aku boleh bernafas sikit. lapang jer rasa dada"

"kalau la aku mati waktu tu, tak sempat aku nak bertaubat. tak dapat aku bayangkan masa tu. memang betul2 aku tak bole bernafas. macam nyawa ni nak ditarik. 

menitik air mata che'q na bila dia cerita.
sungguh!. dalam hati memang susah nak percaya.
tapi dia sendiri da buat pengakuan.

 banyak lagi benda yang che'q na nak cerita sebenarnya.
tapi biar la sebahagian lagi tu menjadi rahsia.
dan juga menjadi garis panduan hidup che'q na
tak baik mendedah kan aib orang.

nota kaki bucuk: che'q na pon bukan baik mana nak nasihat orang. tapi tu la sbagai sahabat da jadi tanggungjawab untuk ingat kan dia dan juga untuk ingat kan diri sendiri

0 comments:

Post a Comment